Den nya mamman

Hejsan! (:
Idag har skolan faktiskt kännts riktigt bra. Höll mig sysselsatt nästan hela dagen om inte annat.
Fick en del skolarbete klart iallafall. Nu är även skärpedjupsbilderna klara (som jag var tvungen att göra om då jag hade missat en viktig detalj) och dikt sakerna från svenskan är inlämnade. En bokrapport har skrivits. Japp. Jag känner att min skolinsatts har varit bra idag. Ovanligt bra, första skoldagen då jag känner att jag har presterat. Japp, jag är grym helt enkelt!

Efter plugget blev det att hämta lillebror från dagis.
Med tanke på att jag inte orkade ta vagnen med mig så tog det sin lilla tid att ta sig från dagiset och hem. Men vi hade inte bråttom så varför klaga. Det fick även bli att åka buss med den lille, och jag tycker alltid det är lika hemsk då jag knappt har någon balans själv när det gäller bussar. Då menar dem på att jag ska hålla balansen för en till.. inte det lättaste då busskärringen kör som en idiot. Men vi klarade det hyfsat bra iallafall. Sedan så är ju den lillekabraten väldigt snäll av sig också. Dock blev jag lite orolig när han skulle börja se sig omkring. Då kände jag att det där med balans hade ju inte suttit helt fel.
När vi väl anlände, efter en timme då det vanligtvis tar max 40 min, så var vi rätt så slut båda två. Men istället för att lägga oss i soffan och sova så blev det dags för mig att laga mat. Det fick bli sphagetti och köttbullar, här kör vi på den enkla varianten! Okej att det är bland världens enklaste maträtt så lyckades jag ändå bränna köttbullarna och sphaggetin låg i lite för länge... Men jag brukar inte laga mat, och jag tycker inte det är speciellt roligt heller. Men ah, det gick att äta iallafall. Och jag tyckte att mina köttbullar blev nästan helt okej. Det gick att äta iallafall! (:
Därefter var minstingen väldigt trött. Så det blev att starta en film och sätta sig i soffan. Det blev att se på Shrek, träsktrollsfilmen. En väldigt bra film om jag får säga det själv:P
Efter sisådär 15-20 minuter så somnade lilleman. Så jag bestämde mig för att hålla mig till min bokrapport. Blev riktigt nöjd! Hoppas bara läraren tycker det samma som jag...:s
Så det jag har gjort hela denna eftermiddag och kväll är att jag suttit barnvakt åt lillebror. Vi har haft riktigt mysigt. Jajemen, så prima när ungen sover så slipper man anstränga sig med att hitta på lekar:P
Nej men, det blev att vi betade av hela Shrek filmen när han vaknat. Annars så gjorde vi inte så mycket mer.
En rätt så lugn dag men samtidigt väldigt intensiv.

Har en skriv uppgift till i morgon som ska vara inlämnad senast 11.00
Jag har fortfarande inte börjat... Känns ju sådär bra.
Så jag funderar på om jag ska sitta uppe tills jag skrivit klart den eller om jag ska kliva upp klockan åtta i morgon för att gå klart den. Dock är jag ledig i morgon ,så det kommer ju känns lite tungt om jag ska behöva kliva upp så tidigt. Men jag har bara mig själv att skylla på. Men får se hur jag göra ....


Gammalt, men ash vad jag älskar dig!
Pusshej♥//Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0