Tvåhundra kilo tyngre än vad jag borde vara

Jag står där, ensam
Ensam med tio 20kgs säckar om axlarna
Det är ingen som kan hjälpa mig
Ingen kan hjälpa mig, hur mycket de än försöker
De kommer alltid finnas där...
Dem där tio 20kgs säckarna.
De tio 20kgs säckarna som tynger ner mina axlar.

Hur mycket jag än försöker att le och vara glad
Glad och lycklig så spelar jag alla ett spratt
Ett spratt som jag inte längre kan hålla ihop
För snart så ser alla rakt igenom mig
De ser att något inte stämmer rätt till
Att det är något som tynger mig som inte går att rätta till
Hur mycket de än försöker hjälpa mig

Varför kan det inte vara lättare?
Varför måste det vara så tungt?
Varför är jag så svag?

Varför kan inte tyngen släppa
Varför kan inte tyngen försvinna så jag kan få springa
Jag vill springa
Jag vill vara lycklig
Jag vill att alla ska se mig som den lyckligaste personen i världen
Men mest av allt vill jag att jag kan se mig själv som den lyckligaste
Den lyckligaste som bara behöver lyckan
Lyckan av att springa
Lyckan att bara få vara mig

Åh, de där tio 20kgs säckarna väger för mycket
Jag vet inte hur jag ska få bort dem
Men någon dag, säger inte att det blir idag..
Men någon dag ska jag vara lika lätt som en fågel och springa av glädje
Jag ska bli lika lätt som en fågel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0