En fredag med inslag av bowling

Inlägg som skulle upp i fredags

17/12 – 10 fredag

 

Hejsan!! (:

 

Idag började man dagen med att missa sin buss. Men vad gör det?

Skoldagen gick som den gick. Det var nästan ingen i skolan och det blev ganska lugna lektioner.

Sömnen däremot var ingen vidare, inte mer än 4-5 timmars sömn lyckades jag skrapa ihop. Trots den lilla sömn jag fick så var jag hyfsad pigg ändå!

 

Den första lektionen blev att lyssna på läraren om framstegs trappan. Väldigt intressesant men väldigt rörlig. Och jobbiga steg för att ta sig till toppen. Men det är ganska kul att se att denna trappa finns kvar och att det är den man går efter..

Andra lektionen blev även här att lyssna på läraren. Denna gång om att den ska sätta punkt och pricka för kvarsittning i skolan. Detta ska då införas hösten 2011. Helt sjukt!

Att vårt samhälle har nått denna gräns att man ska behöva införa kvarsittning för att elever ska kunna sköta sig och visa disciplin. Ojoj, förhoppningsvis så finns inte jag med under listan; ”stygga elever”.

 

Under dagen blev det även att Bowla vid Gammelstads torget tillsammans med klassen. Riktigt roligt om jag får säga det själv!  :D

Jag lyckades få ihop lite mer än 200 efter 2:a serien så det var lite roligt^

Dock blev det lite tråkigheter under spelets gång men jag hoppas att det har löst sig. Förövrigt så tycker jag att detta var väldigt kul och trevligt(y

 

Efter skolan blev det hem och packa för att sedan bli hämtad av farsan (;

Med tanke på att det är pappas helg. Så det blev att äta god middag, tacos. Mums!

Därefter åkte jag tillbaka till lilla Partille för att träffa Matilda.

Från en början hade vi tänkt att vi allihopa p-brudarna skulle träffas men så blev det inte. Den ena hade blivit sjuk, en utav dem hade mobilen avstängd (?) och den tredje var upptagen. Så det slutade med att det bara blev jag och Matilda. Men vad gör det? Alltid lika trevligT!

Till en början hade vi inte en aning om vad vi skulle ha för oss utan det blev att gå en promenad. Efter ett så började det bli kallt och vi avslutade vår promenad hem till mig (mamma) för att ta oss en kopp te och bli lite varma i kroppen. Efter det traskade vi vidare hem till Patrick. På tok för längesedan man såg den grabben! Så det var riktigt kul att få se han igen ^

 

Ungefär sådär har min fredagsdag/kväll sett ut^^

Inte allt för mycket men samtidigt på tok för mycket :P

Pusshej<3 //Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0