Det sägs att pengar gör dig lycklig (?)

Tjohej!

Jag styr inte längre mitt liv, det är pengarna som gör det..
Ja precis. Det är precis det jag menar!
Okej att jag har haft ont om pengar innan, men aldrig i hela mitt liv har jag kännt mig så tomhänt.
Det är hemsk. Verkligen hemskt! Trots att jag inte har några pengar så tänker jag trotsa det, jag utmanar ödet lite. Okej inte riktigt, jag kör med metoden att jag betalar på slutet av månaden. Och ibland är det okej, framför allt om du känner människan. Och denna person är världens gulligaste och låter mig betala senare. Guldvärt! Alltså, jag ska faktiskt få göra nya naglar. Så nu känns det lite okej att jag faktiskt inte har några pengar kvar. Det händer ju trots allt något trevligt i dessa dystra tider(y

Som sagt, leva utan en krona i ploskan känns ju sådär. Jag kan lika väl sova på gatan också..
Lite så känner jag. Fast det hade jag aldrig gjort! Men ni fattar prencipen.
USH! Och ja jag vet, jag kan skaffa mig ett jobb. Men det är inte många som tar emot 16åringar som desutom inte kan jobba dag utan måste jobba kväll och som inte får jobba på vissa tider. Så ja, det är väligt svårt. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Men jag känner att det är på tiden att jag måste ge det en chans.. jag måste iallafallförsöka!
Nu ska jag försöka få ihop ett CV..
Pusshej♥//Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0