Busschaförrer och musik

Hejsan!

Jag måste få påpeka en sak....
Jag tycker det är jätte trevligt när busschaförerna spelar musik i bussen.
Både på morgonen,dagen,kvällen ja i princip hela tiden, jätte trevligt.
Dock förstår jag mig inte på de här "turklåtarna" som man oftast får höra på kvällarna när man sitter på bussen hem.
Varför? Det är väl trevligt att folk har olika musiksmak, men inte på en buss ;o
Att alla inte gillar samma musiksmak det kan jag förstå, men en "turklåt" som spelas högt och tydligt på bussen ger iallafall mig huvudvärk!
Jag förstår inte själva grejen, inte kan det väl finnas en radiokanal i Sverige där de sjunger "turkiskmusik"?
Ha på en radiokanal som är svensk!
Välj den sorts musik du gillar och ha en svensk radiokanal som spelar denna musik, eller ingen alls!
För att sitta på bussen och höra den sorts musik i Sverige är då inte okej....
Det är iallafall min åsikt, sedan kanske andra har en annan uppfattning, men jag vill då inte höra den sortsmusik på en buss, det känns bara helt fel!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: אלוהים הוא השופט שלי

Hur kan du urskilja om det är turkisk musik? Kanske det är azerbajdzjanska, persiska, arabiska, kurdiska, assyriska, judiska, urdu, indiska, somaliska etc... Du borde inte lyssna engelska, tyska, franska, italienska, spanska etc heller om du tänker så! Och absolut inte koreanska. För det här är ju sverige, man borde tala bara svenska och det pratas bara i sverige. Faktum är utomlands ingen skulle vilja lära sig svenska. Du och din opinion är diskriminerande och mobbande och förnedrande. Du borde skärpa dig!

Typisk svensk sätt att överskatta sig själv.

2011-10-26 @ 00:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0