Den aktiva

Den aktiva

 

Varför är det jag som ska vara den aktiva i det här förhållandet?

Varför är det alltid jag som ska höra av mig först?

Du har inte ens haft tanken på mig, dina tankar har varit någon annanstans.

Varför?

 

Det enda jag vill är att du ska börja bry dig.

Börja ta livet på lite större allvar.

Börja inse att det inte längre går att ta allt förgivet.

Börja inse att det inte längre handlar om lust och lycka.

Att det faktiskt har börjat handla om mig.

 

Jag vill inte låta självisk, men jag vill heller inte längre vara den som alltid ska vara den som ska göra dittan och dattan. Jag vill inte längre leva i denna lögn om att allt är perfekt. Jag vill inte längre att detta ska spela någon roll.

 

Jag vill inte längre vara den som ska vara den som hör av sig först.

Jag vill inte längre stå och se på. Jag vill att det ska vara du som är den aktiva.

Jag vill att det är du som ringer mig om kvällarna, det ska vara du som tar det första steget.

 

Jag vill att det ska vara perfekt.

Jag tror inte du vet hur mycket du sårar. Inte att du inte svarar, utan att det inte är du som tog det där första steget. Steget som inte är så svårt att ta, men du gör det inte.

Du gör det inte för att du är så van. Du tar det som en självklarhet, en självklarhet att det är jag som tar det första steget. Att det är jag som skickar det där första smset, eller att det är jag som ringer.

Men nu är det slut på det. Jag orkar helt enkelt inte. Jag vill inte.

 

Om allt ändå kunde vara perfekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0