Mitt egna förråd

Mitt egna lilla förråd
Ibland så önskar jag att du kunde tänka på någon annan
Drömma dig bort
Leva ditt liv som en normal singel kille
Kunna runka till en snygg profilbild som du just sett på facebook
Kunna sätta på den tjej du just fått upp kontakten med
Kunna hora så mycket du ville
Kunna göra sådant som alla vill och försöker

Det är så orättvist
Du är snygg och stilig och mister perfect
Du är allas tjejers dröm
Du är personen alla vill ha
Det är dig alla smygkikar på när du går förbi
Det är dig vi vill ha

Varför kan du inte se det positiva i det hela?
Varför kan du inte vara lycklig?
Jag gav dig precis allt det där du ville ha
Men ack jag glömde, du suger på det här!

Varför inte le åt det du har?
Varför inte låta de som vill, ta hand om dig?
Varför inte bara vara glad?

Ibland önskar jag att jag kunde uppskatta dig med än vad jag gör
Men förtillfället har jag lust att kasta in dig i mitt förråd och ta fram något nytt
Något som jag vet funnits på lager länge
Trots att jag vet att jag har mitt förråd går jag ändå inte dit

Jag är inte den som faller
Jag är den som står kvar
Jag är inte den som ger mig
Jag är den som står fast
Jag inte den som viker
Jag är den som slår

Det finns mycket att ändra och det finns mycket att hämta
Mycket som går att åtgärda och mycket som inte går att återställa
Trots det står vi fortfarande kvar
Vi står båda alldeles för långt ute på plankan
Alldeles för lång ut

Det är dig jag tar fram när jag behöver dig
Det är dig jag lutar mig mot
Det är dig jag alltid vill ha vid min sida
Det är hos dig alla tårar hamnar

Du är mitt förråd
Du har allt det jag behöver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0