Lek inte med eldens lågor

Något jag alltid fick höra när jag var liten var att aldrig prata med främmande.
Men detta tycker jag är fel. Helt fel.
Det är bara trevligt när okända människor som kommer fram och pratar om lite allt möjligt.
Det blir så  mycket trevligare!
Varför ska man inte pratade med främmande, varför?
Det blir så mycket trevligare, och så mycket mer spännande.
Jag tycker att mer pratafyllda munnar om gatorna borde fyllas.
Prata på gott folk och kanske träffar du din nya "bästis"...!

Att leka med eldens lågor gör allt så mycket mer spännande och ger saker och ting en helt ny mening.
Det är tråkigt om man hela tiden ska hålla sig innanför murarna.
Så ut och lek, men för guds skull, lek med måtta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0