Du finns på andra sidan gatan..

Att se dig, men inte få röra,
det är så svårt

Att se dig på andra sidan gatan och veta,
dig får jag inte röra
dig får jag egentligen inte se på
Men trots det är du mitt ögon godis
Mitt ögon godis, som har varat länge
Godiset som aldrig blir för surt eller för sött

Att veta att det inte är många meter imellan oss
Att veta att du egentligen vill, men inte får
Att veta att det är förbjuden kärlek
Att veta att detta är inte rätt

Trots detta stretar vi inte längre emot
vi bryter mot lagen och älskar med varandra länge
Så länge att vi båda somnar in på det mest konstigaste sättet en människa kan föreställa sig
Ett sätt som bara du och jag kan somna på

Att veta att det är så förbjudet är hårt
Men samtidigt är det så spännande och magiskt
För de gånger vi älskat och älskar är som en ny känsla som man inte har upplevt och vill aldrig fölora
Att veta att jag vill och även att du vill
det är så hemskt som det låter
Inget kan vi göra åt det, för det är för många munnar som medverkar
För mycket nyfikna blickar och grannar som kan se
Se det som egentligen inte borde vara men som görs ändå
Det är förbjuden kärlek på hög nivå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0