Sjukling?

Tjenare! (:

Första skoldagen efter lovet..
Kan säga att det var sjukt jobbigt att hålla ögonen öppna idag under lektionerna.
Och det roliga var att dagen började inte bra överhuvudtaget..
Jag vaknade upp med värk i hals och huvud, så det blev en kopp te med honung till frukost.
Och när jag väl ska packa "skolväskan" hittar jag inte det jag ska ha med mig och får lite lätt panik.
Därefter så ska jag sätta i linserna, märker att ena linsen har gått sönder men hoppades att det skulle gå bra endå..  Men ikke! Den gick sönder, och det skavde som F A N i ögat. Så jag var tvungen att plocka ut den.
Men då föjler självklart inte hela med.. så den biten som sitter kvar (?) eller ramlat ut är spårlöst försvunnen!
Så efter skolan fick jag ta mig till optikern och be om en ny lins och en koll om det fanns något spår efter den försvunna lins biten som inte synts till på hela dagen.. Lite pinsamt sådär. Men vafan, nybörjare får göra bort sig... eller? ^

Förutom den krångliga morgondagen så gick skoldagen helt okej.
Lite halv seg och inte alls på topp för bus och skratt så gick det ändå ganska bra.
Huvudet och halsen värkte som om... a jag vet inte riktigt vad. Men jag lyckades eller försökte döja det med ett litet smile på läpparna(y Men men, sånt äre livet!
Så tror jag håller på att bli sjuk, om inte annat så är jag redan sjuk.. Men försöker att vara positiv till det hela iallafall, jag får ju trots allt dricka te med honung? blä
Men jag hoppas att jag klarar denna vecka utan problem?
Dock har problemen redan uppstått då det gick åt helvete på word provet, fick iallafall ett Vg och inte ett ig.
Så det får jag ju vara glad för.. men gud vad enkelt det var egentligen, bara lilla jag som alltid ska göra tvärtemot vad läraren säger (y Alltid lika duktig!!
Ett engeleksa prov  ska göras nu på onsdag, kommer losa totalt då jag inte pluggat någonting och inte känner någon motivation för det hela överhuvudtaget.
Jag tror även att jag ska ha ett matte prov nu på torsdag också..
Men vi får väl se?
Veckan känns stressig men samtidigt känns det som om jag har all tid i världen! Varför ska jag alltid sjukta upp allt till sista minuten?

Nog om skolan!!
När jag väl kommit hem var allt i sin ordning.
Jag satte i linserna så att jag skulle kunna se igen och sedan över till Melissa.
Det blev ner till Briggen (det ny öppnade caféet i Allum, mittemot ica) för en fika.
Jag tog blåbärspaj med vaniljsås och en latté. Mums! Dock glömde dem värma min paj så det var väl så där.. Men förövrigt ett väldigt mysigt café som borde testas för dem som inte gjort detta! (Y
Efter fikan blev det åter hem till Melissa för att prata strunt och vara helt utslagna.
Jag känner mig verkligen sjuk, klockan är inte ens nio och jag är redan dötts trött!
Så jag ska facebooka lite och sedan koka en kopp te och gå och lägga mig d.v.s om det inte finns något bra på tv:P
Pusshej♥//Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0