Det händer inte bara en gång, utan det upprepar sig...

Hejsan! (:

Förlåt åter igen för dålig uppdatering, jag måste verkligen ta och bli bättre på det här!

Vi har ifall fått tillbaka vårat vatten trots att läckan fortfarande finns kvar.
Dem har inte löst det ännu, men vi får hoppas på att dem inte stänger av vattnet igen.
Vi har haft redovisningskväll i skolan, då jag och Elinor fick mycket bra omdöme om våran najciga båt(titanic i lego).
Måste säga att vi,ifall jag, känner oss stolta (y
Det blev även loppis under denna kvällen inför vår klassresa, vi fick in ca 4000:- Så det var väl helt okej, men inte riktigt det vi hade tänkt oss. Men det är bättre än inget :)
För övrigt har det inte hänt så jätte mycket, skola som vanligt, och jag, lat som vanligt!

Denna dagen började ifall med att gå till skolan som började klockan 8.00 Jag var verkligen nära på att komma försent då jag sov lite för länge, men jag lyckades ändå ta mig upp och hinna i tid.
Första lektionen blev det ett Ea pass där jag försökte skriva lite instuderingsfrågor om andra världskriget (då vi har det som uppgift i Son).
Sedan blev det engelska, då jag verkligen inte tål min engelska lärare!
För det första så startade hon lektionen ca 10minuter sent (inte för det gör mig något) men sedan när hon väl ska börja lektionen så börjar hon prata om en killes prov om vad han hade fått på sitt prov!
Hallå!! Det är la ingen som bryr sig om vad han fick på sitt prov eller?
Det hade varit skilnad om han t.ex. hade fått ett mvg eller något och att han var den ände som fått det eller liknande (Om ens det är acceptabelt) men sen då att hon ska stå där och berätta vad han fick?!
Han fick ju bara ett G, Vad är det för mening med det?
Det är ju inte direkt att vi övriga lär oss något på vad han får för resultat på ett prov! eller?
Orkar bara inte med kärringa, okej, det var elakt sagt. Men ändå!!!
Aja förutom denna upprörelse så hade vi sedan bild där vi fortfarande håller på med Akryl.
Jag hann dock färdigt med min bild, men jag känner mig lite besviken då jag inte känner att bilden är färdig.
Att det liksom saknas något, eller så är det bara att jag är så jä*la kass och inte får till färgerna som gör att jag blir missnöjd.
Men jag hoppas på ett bra betyg på denna bilden, jag vill inte att hon ska bedöma bilden utöver det som jag gjort tidigare, utan själva bilden i sig.
Jag hoppas verkligen på Vg då jag inte fått något högre än G på resten utav uppgifterna.
Men denna gången känns det som om jag är värd detta, för jag har verkligen kämpat med bilden, men jag tappar kontrollen över det hela lite granna då jag inte får det att bli som jag vill... så vi får väl se hur det går.
Men man ska aldrig sluta hoppas(y
Efter detta blev det matte, där vi helt enkelt pluggade matte.
Sista lektionen slutade med spanska lektion, ingen rolig timme om jag får säga det själv.
Vi skulle då redovisa om bla bla bla.
Jag och Sofia var i samma grupp, när vi väl ska börja så är det vissa som inte kan hålla käften utan måste förstöra, seriöst... Väx upp någon gång och visa hänsyn för andra!
Sedan när dem väl lugnat ner sig ringer en utav elevernas mobil, hon klickar och vi fortsätter våran redovisning.
Efter ca 2minuter ringer hennes telefon igen och hon springer ut ur klassrummet för att svara.
Våran spanska lärare blir lätt irreterad och säger att hon är trött på detta.
Efter att läran pratat klart om hur irreterad hon är ska vi börja redovisningen igen, nej men då ringer ju självklart lärarens mobil.
Men hallå? Först sitter hon och pratar massa strunt och sedan så ringer hennes mobil.
Dålig stil, tycker jag!

Skoldagen märker ni kanske inte riktigt har gått min väg, så det känndes skönt att få komma hem!
När jag väl kom hem satte jag mig en stund vid datorn och bara tog det lugnt.
Efter någon timme gick jag över till Elinor och sedan gick vi ner till Allum.
Elinor skulle nämligen shoppa!
Hon hittade lite saker hon skulle ha och sedan gick vi hem :P
Det blev hem till Elinor och bara ta det lugnt, det blev choklad och spå kort.
Det där med spå kort är sjukt läskigt tycker jag!
Det var ett citat som jag verkligen började fundera på.. här lyder den:
"Det sägs att gräset är mycket grönare på andra sidan kullen".
Det citatet fastnade jag verkligen för, och det stämmer in så himla mycket på mig.
Jag vill verkligen ha något men jag måste kämpa mig fram för att komma dit.
Precis som om man vill ha det grönare gräset, då måste man ta sig hela vägen upp för kullen för att sedan nå det görnare gräset. Och det kan vara en lång väg upp...
Fundera på det och tänk efter om det kan säga er något.
Jag känner mig ifall träffad!!

Pusshej♥//Denise


Kommentarer
Postat av: mamsen

gräset är grönare på andra sidan staketet också. (men det är inte så)

2010-03-16 @ 19:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0