Har lagar slutat följas?

Hejsan (:

Ursäkta för den dåliga uppdateringen men jag har haft en väldigt intensiv helg.
Även fast jag inte gjort något speciellt känns det ändå som om det har hänt massor, fast det inte har det!
Helt sjukt..

Ifall, jag åkte till pappa härom dagen och då åkte jag buss och under resans gång ringer bussschafförens mobil..
Och då tänkte jag för mig själv:
Är det inte dem vuxna som ska vara bra föredömen?
Att det är dem vi barn ser upp till och härmar..
Finns det inte en regel som säger att man inte ska prata i telefon samtidig som man kör fordon?
Inkluderar inte bussar som fordon..
Eller har reglerna ändrats?
Eller har samhället sluta följa reglerna?
Vad är det egentligen som hänt med dagens samhälle..
Har alla invånare slutat följa regler och lagar, eller är det vi som skrivit om regelboken/lagboken?
Det är ju ändå busschaförens plikt att se till att vi som sitter med på bussen inte ska råka illa ut,
deras jobb, deras buss (enligt mig).
Då kan dem väl åtminstånde se till att följa reglerna,
det satt faktsitk små barn på bussen.
Är det de dem ska lära sig, att prata i telefon samtidigt som dem kör fordon?
Är det så samhället har börjat fungera, det är inte vi "unga" som är problemet utan dem vuxan som vi en gång såg upp till som lärt oss hur vi ska bete oss.
Är det verkligen så det är  ? Eller har jag dagdrömt ihop allting?

Pusshej♥//Denise

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns ingen lag på det gumman ännu men jag tycker som du att det borde finnas en.

2010-06-22 @ 00:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0