Funderaren

Hej där!

Är det verkligen så att flickor i min ålder sak känna sig nerväderade?
Att man ska känna sig kränkt pgv små pöjkar som inte tro sig veta bättre och går runt och snackar skit!
Ska man tro på allt som grabbarna säger, ska man tro på det som sägs?
Är allting bara fejk eller är det sanning..
Är det sanning eller vill grabben bara ha en i säng?
Är det fejk eller är det kärlek?
Är det sanning eller är det hat?

Vad ska man tro på egentligen.
Det sägs att man ska följa sitt hjärta.
Men dit hjärtat leder oss till, är det äkta eller är det inbillning?
Är det vägledningen eller är det bara fejk?

Är allting fejk, eller är det så det ser ut idag.
Är folk odrägliga och oförskämda?
Eller är det bara fejk?
Nu menar jag självklart inte att jag är perfekt, men är det verkligen så det är?
Att vi fejkar igenom hela livet, att vi ler lite extra varje gång man möter någon och så fort man vänt ryggen om så kallar man dem slampa,hora och allt var det kan vara.
Är det så det är, eller är det bara fejk?

Fejkar vi alla när vi inte är ensama, eller är det så samhället ser ut?
Odrägligt, odrägligt var ett ord jag fick höra idag av en vän.
Och han har så rätt, allt är odräglit.
Om man verkligen tänker efter så är folk odrägliga.
Eller spelar man bara för att vara cool eller är det så folk är?
Är det fejk eller är det sanningen?


//Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0