Åt helvete med pengar!

Det är fy och skäm att man är pengar beroende.
Att pengar är det som styr ens värld.
Man kan göra olika val i livet, men man behöver fortfarande pengar för att överleva.
Det behöver inte handla om stora summor, men utan pengar=utan tak över huvudet.
Jag vet att det är dumt att vara beroende, jag vet att jag oftast lägger pengar på sådant jag inte behöver.
Allt jag gör är helt enkelt fel.
Vilken väg jag än väljer är det alltid någon som blir sårad.
Men har aldrig du känt att du inte orkar ?
Att man behöver en paus. Och eftersom jag nu kan ta vissa pauser utan att svälta, varför ska jag då dissa den chansen?
Ibland förstår jag inte varför världen ska vara så orättvis!!
Styva linan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0